jag har bakat

jag har bakat knäckkakor (även kallad kolakakor) ..
...igen!
det är så sjukt goda, och superlätta att göra.
jag skriver ett kortfattat recept här nere...

du behöver:
100 g smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 msk ljus sirap
1 tsk bakpulver
2 1/2 dl vetemjöl

och man gör såhär..
sätt på ugnen på 175 grader
rör smöret och socker i en skål
blanda sedan vaniljsocker, sirap och bakpulver
tilsätt sedan ner mjölet
gör det till en deg, och dela degen i två delar
rulla de till tumtjocka längder
den ska vara i ugnen ca 15 min.
skär sedan itu de så stora du vill ha!

gott och enkelt!


mina kakor, innan jag hade tagit isär dem o lagt dem i en korg...
och då blev de såhär! (jag har ätit lite här)

Kommentarer
Postat av: Anonym

du får ta med lite till skolan imorrn ;D

2009-01-15 @ 18:40:06
Här nedanför står kommentarerna som har skrivits om min blogg samt lite saker ni ska ha i åtanke när ni skriver en kommentar.
- Till er som undrar, så ja, jag har gjort min design.

-Kränkande kommentarer från anonyma försvinner från bloggen, om ni nu ska ge er synpunkt på bloggen kan ni iallafall våga stå för er själva!

-Jag svarar på varje kommentar som kommer in i bloggen så fort jag har tid.

- Om du har frågor angående mig, min blogg eller min design så kan du skriva till [email protected] så svarar jag här i bloggen i ett inlägg.

Kommentera vad du tycker om inlägget här:

vad är ditt namn? :
komma ihåg dig?

E-postadress: (bara jag kan se det)

har du en blogg?:

vad har du på hjärtat? :)

Trackback